Переможці
Андрій Бондаренко «Зустріч»
Андрій зніматиме драму про Іншість, війну і кохання. Головні персонажі його стрічки – молодий чоловік-переселенець, студентка-африканка і Львів. Автор так коментує ідею свого проекту: «Є шанс, що у Львові навчаться сприймати Іншість і бути дійсно відкритими до світу».
Катерина Горностай «Згущівка»
У центрі майбутньої короткометражки – вибух банки зі згущівкою. Ця комічна подія стає катастрофою для восьмирічного хлопчика і провокує героїв фільму на розмову про важливі і глибокі речі. Авторка анонсує: «Маленька катастрофа всередині маленької квартири може стати приводом для великих змін».
Тарас Дронь «Там, де сходить сонце»
У своєму фільмі Тарас показуватиме дорослішання: його час, межі і біль. На думку автора: «Дорослішання – це коли фантазії так і залишаються фантазіями». Центральний персонаж (підліток Юрко) тільки тоді стає старшим, коли наважується прийняти правду про свого батька. Разом з сином ілюзії втрачає і матір, яка брехнею намагалася «відтермінувати» розпад сім’ї.
Проекти-переможці отримають повне або часткове фінансування на кіновиробництво. Сума фінансування щодо кожного проекту буде визначатись окремо та складатиме не більше 25 тис. грн на один фільм.
Особливу відзнаку експертної комісії отримав проект Вадима Сташука “Па-па”. Автор матиме змогу стати позаконкурсним учасником наступного проекту сценарної платформи Terrarium, а також навчатись на наступних сценарних курсах від Wiz-Art Film School зі знижкою 50% від вартості навчання.
Обов’язкова умова для конкурсантів – зйомки їхніх фільмів мають відбуватись у Львові чи Львівській області із частковим залученням місцевих кінопрофесіоналів і волонтерів. Організатори виступлять (спів)продюсерами трьох проектів-фіналістів. Готові короткометражні фільми автори представлять на початку грудня. До складу журі увійшли Катерина Сліпченко, Остап Костюк та Дмитро Сухолиткий-Собчук. Катерина Сліпченко – кінокритикиня і мистецтвознавиця, авторка текстів для «Zaxid.net» та «Дзеркало тижня», а також незмінна оглядачка Каннського кінофестивалю. Остап Костюк – режисер документальної стрічки «Жива ватра», котра здобула спеціальну нагороду журі на канадському фестивалі Hot Docs у номінації «світова повнометражна документалістика». Дмитро Сухолиткий-Собчук – режисер та сценарист, автор низки короткометражних фільмів та документальної стрічки «Красна Маланка», а також засновник сценарної платформи Terrarium.
Катерина Сліпченко прокоментувала публічне представлення кінопроектів:
«Перш за все, я бачу спільну проблему для всього українського кіно, вона тягнеться з пітчинга в пітчинг і наразі ніяк не вирішується, – це акторська гра. Акторська майстерність одна з основних складових фільму, однак молоді режисери трактують її як щось другорядне. Друге, це питання української мови, яка дуже часто у фільмі звучить неприродно, що теж чомусь вважається маловажливим. Хоча коли ми дивимося готовий фільм, – це перше, що ріже вухо, або навпаки. Українська як колись звучала неприродно, так, як не дивно, і досі».
Остап Костюк сказав:
«Виявляється, що в останній момент подали найбільше заявок і, на щастя, вже є з чого вибрати. Дивна річ: усі жаліються на відсутність бюджетів, але коли з’являється можливість фінансування, – раптом замало ідей. Проблема і в тому, що люди не готові знімати, навіть на пітчингу ми бачимо проекти не готові до зйомки. Дуже часто нам показують сценарій, локації, до вибору інтр’єри і дизайн одягу, але режисери не мають акторів. А слабке місце українського кіно саме у театральності акторів, відсутності органіки у їхній грі. Чомусь конкурсанти роблять ставку на якісь візуальні речі, а не на життя у кадрі. А позитивне: є принаймні 5 прекрасних сценаріїв для короткого метру, і є люди, які мають досвід і можуть це зняти».
Дмитро Сухолиткий-Собчук розповів про свої враження після пітчингу:
«Є багато цікавих ідей. На мою думку, є два сценарії, які мінімальними засобами можуть розказати дуже хорошу історію певного переосмислення нашого сьогоднішнього контексту. Хтось з конкурсантів має досвід і команду, але історія не оригінальна і треба її правити. А хтось абсолютно не готовий, проте історія блискуча. Пітчинг для мене змінив відсотків 20 вражень від поданих кінопроектів: дав зрозуміти, хто більше в контексті професії, а хто геть аматор і не розуміє, про що говорить».
ПРОЕКТИ, ВИБРАНІ ДЛЯ ПІТЧИНГУ (22 серпня, 11:00, Перша Львівська Медіатека):
Христина Павлюк, “Крок”
Іван Федорич, “Останній знак”
Соломія Кривенко, “Герой”
Катерина Бабкіна, “Купіть мені бублика”
Станіслав Тарасенко, “Пані Ельза”
Андрій Литвиненко, “Краєвид”
Ольга Дмитрів, “Пожертва”
Тарас Дронь, “Там, де сходить сонце”
Петро Товстий, “Одне життя”
Соломія Томащук, “Халіл”
Альона Звірик, “Лишайся в мені”
Вадим Сташук, “Па-па”
Богдан Геркалюк, “Замовлення”
Катерина Горностай, “Згущівка”
Андрій Бондаренко “Зустріч”
ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК ПОДАНИХ ЗАЯВОК (в порядку надходження):
Віктор Булига, “Голубка”
Віктор Булига, “Код”
Аркадій Поважний, “Невіглас”
Оксана Артеменко, “Провідник”
Марина Артеменко, “Крила”
Марина Артеменко, “Провідниця Катя”
Оксана Артеменко, “Такі щасливі…”
Віктор Булига, “Джинсовий стриптиз”
Юрій Власішен, “Агури”
Оксана Артеменко, “Чуже небо”
Христина Павлюк, “Крок”
Ахмед Сарихаліл, “Корова”
Іван Федорич, “Останній знак”
Марина Артеменко, “До дідька великих!”
Андрій Ковальов, “Гроші, хлопчик і зруйноване гніздо”
Костянтин Солов’єнко, “Куди йдеш?”
Соломія Кривенко, “Герой”
Катерина Бабкіна, “Купіть мені бублика”
Костянтин Коновалов, “Скриньки”
Іван Орленко, “Тєхнодєвочка”
Станіслав Тарасенко, “Пані Ельза”
Андрій Литвиненко, “Криза”
Андрій Литвиненко, “Краєвид”
Олег Павлик, “Якщо пробачиш… Пробач”
Ольга Дмитрів, “Пожертва”
Владислав Онищенко, “Ворог”
Вадим Костров, “Забуття”
Корній Грицюк, “Одужання”
Тарас Дронь, “Там де сонце сідає”
Петро Товстий, “Одне життя”
Олександра Бровченко, “Ім’я”
Голубєва “Ти чарівна, моя Батьківщина! Или везде одно и то же”
Соломія Томащук, “Халіл”
Альона Звірик, “Лишайся в мені”
Юра Мартинович, “Максимко”
Анна Прокаєва, “Ілюзія війни”
Володимир Харченко-Куліковський, “Талмуд. Історія всміхненого собаки”
Вадим Сташук, “Па-па”
Петро Олар, “Інший вимір – 7 днів життя”
Богдан Геркалюк, “Замовлення”
Іван Орленко, “Fail”
Лизогуб Христина, Максим Наконечний “Невидима”
Анастасія Ковальчук, “Ілюзорний кордон”
Катерина Горностай, “Згущівка”
Андрій Бондаренко “Зустріч”
Мистецька формація Wiz–Art оголошує конкурс кінопроектів ігрових короткометражних фільмів соціального спрямування.
Тема конкурсу: примирення, соціальна інтеграція у суспільстві та постконфліктне врегулювання. Мета конкурсу: надання фінансової підтримки знімальним групам для реалізації кінематографічних проектів, що є художньою рефлексією на час, в якому ми живемо.
До участі приймаються проекти ігрових фільмів до 15 хвилин. Для цього потрібно заповнити та надіслати аплікаційну форму, сценарій фільму та додаткові матеріали (розкадровку, фото акторів, локацій тощо) на e-mail info@wiz-art.ua з поміткою у темі листа “Конкурс кінопроектів 2015″. Сценарії мають бути написані українською мовою. Обов’язкова умова – зйомки мають відбуватись у Львові чи Львівській області із частковим залученням місцевих кінопрофесіоналів і волонтерів. У фіналі конкурсу буде обрано три кінопроекти, виробництво яких буде частково або повністю профінансоване. Сума фінансування щодо кожного проекту буде визначатись окремо та складатиме не менше 20 тис. грн на один фільм. Організатори виступлять (спів)продюсерами трьох проектів-фіналістів.
Етапи конкурсу:
- Подача аплікаційної форми та додаткових документів по проекту.
(до 16 серпня 2015) - Публічне представлення проекту (пітчинг) та оцінка проектів екпертною комісією. (22серпня)
- Оголошення переможців. (25 серпня)
- Період виробництва фільмів, консультації з продюсерами Wiz-Art та представлення робіт. (до 1 грудня)
Члени експертної комісії, які обиратимуть фіналістів:
Катерина Сліпченко, кінокритик
Остап Костюк, режисер, автор документального фільму “Жива ватра”
Дмитро Сухолиткий-Собчук, режисер, сценарист, засновник сценарної платформи Terrarium
АПЛІКАЦІЙНА ФОРМА – завантажити
детальна інформація за тел. 093 510 64 83
РЕГЛАМЕНТНІ ДОКУМЕНТИ
Порядок конкурсного відбору
Положення про Екпертну комісію
Регламент роботи Експертної комісії
Додаток 1 – Аплікаційна форма
Додаток 2 – Картка експертної оцінки
Закон України “Про кінематографію”
Організатор конкурсу кінопроектів – мистецька формація Wiz-Art
Конкурс відбувається за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Інформаційний партнер конкурсу – онлайн-журнал Platfor.ma