Кіносценарій за 30 днів. Практичний курс.

розміщено в: Майстерня | 0

Марися Нікітюк – сценаристка, режисерка та критикиня. Вона авторка сценаріїв до короткометражних фільмів ҐАУДІ, АЛКОГОЛІЧКА, ЯНГОЛ СМЕРТІ, ЛИСТОПАД, В ДЕРЕВАХ, МАНДРАГОРА. Співзасновниця драматургічного міжнародного фестивалю “Тиждень актуальної п`єси”, дописувачка для журналів “ШО”, “Timeout”, “Український тиждень”. Проект її повнометражного фільму “Коли падають дерева” був відзначений за найкращий пітчинг на Одеському міжнародному кінофестивалі 2014. Зараз працює над власним повнометражним ігровим дебютом.

Практичний курс розраховано на місяць занять. Зустрічі відбуватимуться три рази на тиждень (двічі в будні дні по вечорах і одне заняття на вихідних) і триватимуть по дві-три години. Місто проведення – Львів. Максимальна кількість учасників – 10 осіб. Вартість – 1500 грн (перші 5 учасників), 2000 грн (5 наступних учасників). Заявки приймаються до 25 червня.

Ціль курсу: разом зі слухачами курсу створити готові короткометражні сценарії, або максимально наблизитись до їх створення. Сценарії мають бути по можливості такими, щоб слухачі самі, або разом з залученням інших професіоналів галузі могли реалізувати свої історії по завершенню курсу

Методи: лекції з основ драматургії: структура сценаріїв, жанри кіно. Викладення різних методик написання, а також основи пітчингу і створення необхідних документів для подач у фонди на пошук фінансування, чи для пошуку продюсерів. Практичні заняття – методики вербатіму (збору документального матеріалу для створення історій), документальне кіно, спостереження. Заняття в групах: обговорення та розробка ідей і сюжетів. Групові перегляди фільмів.

Програма курсу

1 тиждень

1 заняття 

Сценарист як оповідач, історія – важливий компонент виживання людського виду, передача досвіду і статус оповідача в соціальній групі.

Історичний аспект та реалії сценариста сьогодні, як змінювалась роль сценариста з кінця ХХ століття і до сьогодення. Золота ера американського телебачення, серіали проти блокбастерів.

На прикладах: “Корабель дурнів” Стенлі Крамера, “Амаркорд” Федеріко Феліні, “Джері” Гас ван Сента, серіал “Тру детектів” Фукунага.

Презентація кожного з учасників. Презентація лектора.

2 заняття

Класична структура сценарію, трьох та восьмиактна.

Драматургічна структура насправді є природньою схемою опрацювання минулого людським мозком. Ускладнення класичної структури сценарію сьогодні, що пов’язане з ускладненням сприйняття людей загалом та збільшенням конкурентного візуального контенту на кіно- та телеринках. Порівняння двох фільмів Девіда Фінчера раннього “Сім” та останню роботу “Загублена”.


3 заняття

Некласичні структури сценарію. Мінімалістична структура. Хаос і безструктурність.

На прикладах: “Любовного настрою” Вонг Кар Вая, “Незворотності” Гаспара Ное, “Пісні з другого поверху” Роя Андерсона.

 

2 тиждень

1 заняття

Що таке натхнення, де брати історії?

Компоненти фантазії, як працює свідоме і підсвідоме над створенням історії.

Пошук власного алгоритму творення.

Ознайомлення з техніками вербатіму (запис на диктофон історій реальних людей, збір документів з навколишнього світу), спостереження-перевтілення-відтворення.

Самоспостереження, внутрішній актор, наглядач і бог.

Слухачі приносять чи знаходять засобами представлених технік історії, з якими працюємо впродовж всіх наступних занять.


2
заняття

Жанри кіно. Комерційне, некомерційне, фестивальне, авторське кіно. Документальне кіно. Короткий метр. Структури короткого метру.

Переглядаємо короткометражні сценарії: “Ноги – атавізм” Михайла Мистецького, “Прокляття”, “Випадково” Жора Крижовніков, “9 метрів” Андерс Уолтер, “Шестизарядник” Мартіна МакДонаха та ін.


3
заняття

Характер. Діалоги. Кіно без діалогів і з ними.

Як прописувати характер. Герої першого плану, другого та периферія. Від чого залежить і як створювати об’єм та глибину персонажів.

На прикладах: “Король-Рибак” Тері Гіліама, серіал “Твін Пікс” Девіда Лінча, “Натягнута тетева” Кім Кі Дук, “Весілля” Войцека Смаржовського

3 тиждень

1 заняття

Важливість формування або відчуття ідеї фільму.

Що таке логлайн, синопсис, трітмент і як їх писати?  Сміливість сценариста і віра у власні відчуття, відхід від класичних канонів драматургії.

Що таке пітчинг і презентація проекту, приклади з власної роботи.

Слухачі на данному етапі вже матимуть чернетки власних історій, які за допомогою наданої інформації зможуть презентувати на наступному заняття групі.


2 заняття

Презентації кожного проекту в группі.

Обговорення всіх проектів, які на стадії створення.


3 заняття

Від ідеї до фільму. Всі стадії реалізації сценарію. Приклади з власної роботи.

Робота над чернетками сценаріїв в групах.

4 тиждень

1 заняття

Робота над сценарієм і над пітчингами власних проектів.


2 заняття

Робота над сценаріями і над пітчингами власних проектів.


3 заняття

Фінальна презентація (пітчинг) власних проектів у групі.

 

вартість – 1500 грн (перші 5 учасників), 2000 грн (5 наступних учасників), авторка курсу залишає за собою право відбирати учасників.
курс відбуватиметься у Львові, локація – Центр міської історії Центрально-Східної Європи.

Подати заявку.