Українське кіно — через Спільнокошт

Українське кіно — через Спільнокошт.

Будильник заведено! Не проґав пробудження українського кіно.

Недалеке майбутнє: 201Х-й рік, вечір… Місто йде на українське кіно! В кінотеатрах – черги. На вході – афіші-вітрила. В коридорах – енергійні дискусії. На світлих екранах – наша реальність. Знята нарешті не вульгарно, а провокаційно і розумно. І ми нарешті на тих екрані, мов у ясному дзеркалі. Українське кіно проспалося, потягнулося і почало потужно діяти…

Щоб такі гарні сни про українське кіно почали збуватися, здається, потрібно зовсім небагато: терпіння і знання про нові гнучкі інструменти творення кіно.

В Україні вже є критична маса молодих духом людей, здатних написати нову історію нашого кіно, і вони добре знають про це. Частина з таких українських кінематографістів вже мають перші цікаві роботи та визнання європейських фестивалів, інша частина ще зріє в дебатах чи учнівських відео-вправах. Нові кінематографісти мають в кишенях люті амбіції, а за плечима роки практичних тренувань та самоосвіти.

Вони знають, що треба просто почати знімати, робити це добре і чесно. Кіно має образ елітної дорогої важкодоступної практики. Та чи так це насправді? Адже в сучасне кіно приходить мобільність і слідом за більш доступною технікою – нові способи фінансування.

В 2006-му році, коли всі сперечалися, на що краще знімати: на дорогу перевірену плівку, чи на нову та дешеву «цифру», Девід Лінч був одним з перших всесвітньо відомих режисерів, хто обрав шлях нових і мобільних технічних рішень. Геніальна «Внутрішня імперія» – його перший фільм знятий на цифрову камеру. В 2010-му – Лінч в числі перших великих режисерів, хто захищає новий тип фінансування своїх картин. Лінч способом спільнокошту збирав гроші на свій новий документальний фільм.

Крім Лінча, за допомогою спільнокошту сьогодні знаходять гроші на свої нові фільми один з найбільш самобутніх кінематографістів Америки Абель Феррара, автор «Клерків» Кевін Сміт та культовий режисер Хел Хартлі. А легендарний фестиваль «Санденс» – кузня американського незалежного кіно, створює свою кураторську сторінку на сайті Kickstarter, де слідкує за молодими режисерами, які відкрито фінансують свої проекти ресурсами громади.

Можна віками чекати гарної погоди та щедрого Міністра культури. А можна вже сьогодні закатати рукава і попросити гроші на своє кіно у своїх майбутніх глядачів. Або ж, попросивши підтримки у незнайомців, своїх глядачів знайти. Спільнокошт на «Великій ідеї» дає таку можливість.

Спільнокошт пропонує людям взятися за здійснення власних проектів, розраховуючи на матеріальну підтримку друзів, колег та товариств, зацікавлених у позитивних змінах. Для режисерів це дієва можливість прискорити створення фільмів. Фінансування кінофільмів завдяки спількошту робить процес творчості більш відповідальним і синергетичним. Глядачі слідкують і вболівають за народження фільму, режисер розуміє для кого знімає. Замість наглядачів-спонсорів – вдячний глядач. Замість цензури ринку –більше експериментів і художніх перемог.

Годар казав, я роблю кіно не лише, коли знімаю, а й коли сплю, снідаю або спілкуюсь. Матеріал для кіно в усіх аспектах життя. Знімати кіно просто. Просто допомагати знімати іншим.