Освітній блок фестивалю Wiz-Art 2014

розміщено в: Майстерня | 0

В освітньому блоці фестивалю Wiz-Art Film School 2014 — лекції, майстер-класи та зустрічі з членами журі й спеціальними гостями.

АНІМАЦІЯ: ІСТОРІЯ ТА РОЗВИТОК. Микита Лиськов.

lyskov-lectureЛекція з історії анімації, де буде представлено найцікавіші факти з більш ніж столітньої історії анімаційного кіно. Під час зустрічі йтиметься про різницю між авторською та комерційною анімацією, особливості американської, угорської, естонської та польської шкіл, техніки та сценарії анімаційного кіно. Також будуть розглянуті найвидатніші режисери сучасної авторської анімації.

Про лектора:
Микита Лиськов — режисер-аніматор, художник, учасник міжнародних анімаційних фестивалів (КРОК, Linoleum, Молодість, LISFF WIZ-ART, Відкрита Ніч). Під час лекції демонструватимуться деякі з фільмів, а також документальні матеріали.

 

РЕАЛЬНІСТЬ У ДОКУМЕНТАЛЬНОМУ ТА ІГРОВОМУ КІНО. Катерина Горностай

gornostai-3

Режисерка Катерина Горностай спробує разом з учасниками відповісти на питання:
1. Навіщо ви хочете знімати кіно?
2. Про що ви будете знімати кіно?
3. Звідки можна взяти сюжет ігрового фільму?
4. Як віднайти сюжет і драматургію в реальному житті (документальному кіно)

Поговоримо також про те, ким може бути герой вашого документального або ігрового фільму.

Про лекторку:
Катерина Горностай вивчилася на біолога, потім журналіста в Києво-Могилянській академії, після чого закінчила московську школу документального кіно і театру Марини Разбєжкіної та Михаїла Угарова.

ДОКУМЕНТАЛЬНЕ КІНО – ІНСТРУМЕНТ БОРОТЬБИ В УКРАЇНІ? Дискусія з режисерами проекту «Вавилон’13» 

babylon-discussion

Головні учасники дискусії: художній керівник проекту «Вавилон’13», режисер Володимир Тихий; режисерки Юлія Шашкова та Юлія Гонтарук; історик Тарік Сиріл Амар (Колумбійський університет); кінокритик Катерина Сліпченко; соціолог, дослідник явища Майдану («Голоси спротиву та надії: Київ-Львів-Харків») Наталія Отріщенко. Модераторка: директор Центру міської історії Софія Дяк.

До участі запрошуються кінематографісти, історики та інші дослідники, журналісти, критики, громадські діячі та активісти.

Основні проблемні питання дискусії:
– революція як боротьба свідомості, а документальне кіно як один з основних інструментів боротьби;
– «Вавилон’13» як територія фіксації подій українського громадянського протесту;
– народження нової модерної культурної реальності в Україні;
– творення нових форм комунікації з аудиторією, коли інтернет стає водночас і кінотеатром, і повною залою глядачів (явище загальнодоступного документального веб-кіно)
– хто переможе? боротьба громадянської позиції та позиції кінематографіста в режисері.

ГОЛЛІВУДСЬКА СТРУКТУРА СЦЕНАРІЮ – ВИВЧИТИ І ЗАБУТИ. Жанна Озірна

zhanna-1

Сценарій — як автівка. Скільки б вона не коштувала, там точно є мотор, пальне, кермо, ходова частина і решта залізного начиння, без якого не зрушити з місця. А якщо раптом зламається, то, знаючи механізм, можна самотужки відремонтувати. З чого зварений каркас майже кожної голлівудської стрічки? На які невидимі педалі тисне сценарист, аби вплинути на глядача? Про це та інше — на прикладах відомих фільмів.

Про лекторку:
Жанна Озірна — сценаристка та авторка блогу All About Storytelling, учасниця Сценарної майстерні Одеського міжнародного кінофестивалю 2011 року.

АНІМАЦІЯ-ТРАНСФОРМАЦІЯ. Ольга Макарчук

makarchuk-3

 

Вам завжди подобалися перетворення в анімаційному кіно? Тоді пропонуємо вам взяти участь у майстер-класі, під час якого ви зрозумієте, як вони створюються, і навіть докладете власних зусиль до анімації ролика-трансформації. Під час двогодинного майстер-класу учасники працюватимуть у стилі традиційної та стоп-моушн анімації, ознайомляться з роботою програми Dragonframe та зіпсують багато листків паперу).

Про режисерку
Ольга Макарчук — режисерка анімаційного кіно з Києва. У 2009 Ольга закінчила факультет персонажної анімації в Central Saint Martins College of Art and Design у Лондоні і працювала на кількох анімаційних проектах у Великобританії, після чого повернулася до України. З 2010-го року вона працює аніматором та режисером на студії «Новаторфільм» Степана Коваля та над авторськими проектами, а також викладає анімацію у Школі журналістики Києво-Могилянської академії.

Норвезька режисерка ҐЮНХІЛЬД ЕНҐЕР: перегляд фільмів та Q&A-сесія 

gunhild-2

Що таке сценаристика і чи є вона необхідною? Ґюнхільд спробує пояснити, як вона шукає ідеї історій, наскільки важливими можуть бути певні слова, довгі сцени і кадри. «Між переглядами моїх фільмів ми поговоримо про різні види підходу до створення сценарію, також поглянемо на процес мого розвитку як сценаристки і режисерки».

Фільми до перегляду:
«Пристрасть», 13’ Ґюнхільд Енґер і Маріус Ектведт, Норвегія, 2008
Фільм про подружжя середнього віку та їхній пошук того, ким вони колись були.

«Недоношений», 7’, Ґюнхільд Енґер, Норвегія, 2012
Це історія про норвежця Мартіна та його вагітну іспанську дівчину Луцію. Ми спостерігаємо першу зустріч Луції з новою культурою, а також з її свекрами. Автомобільна поїздка сповнена напруги, очікувань і непорозумінь.

«Простіше життя», 15’, Ґюнхільд Енґер, Швеція, 2013
Інґ-Марі і Карл постійно зайняті. Вони оточують себе приладами, які мали б спростити їхнє життя. Надворі літо, світить сонце — машини працюють, поки вона тренується, а він косить газон. Але Життя не обов’язково простіше.

«Загальна сума», 18′, Ґюнхільд Енґер, Норвегія, 2014
Яка справжня ціна угоди? «Загальна сума» — це історія нетрадиційної зустрічі між шведським продавцем і норвезькою парою під час щомісячних торгів та полювань на товари на кордоні між Норвегією та Швецією.

Про режисерку:
Ґюнхільд Енґер закінчила Единбурзьку академію мистецтва і Школу режисури у Ґетеборзі. Її номінували на премію BAFTA з фільмом «Угода», і після того її фільми показували по світу. Фільм Енґер «Недоношений» переміг на кількох фестивалях у 2012 та 2013 роках.

 

Мексиканський режисер ІЗМАЕЛЬ НАВА АЛЄХОС: перегляд фільмів та Q&A-сесія 

ismael-2

Про режисера:
Ізмаель Нава Алєхос — мексиканський кінорежисер, сценарист і монтажер, навчався в Centre d’Estudis Cinematogràfics в Каталонії в Іспанії. Отримував гранти IMCINE і CONARTE для виробництва і постпродакшену своїх короткометражних фільмів, а останнім часом для розвитку свого першого художнього фільму. Автор 12 короткометражних робіт, дві з яких — «Cобаче серце» та «Тиша» (учасник фестивалю короткометражних фільмів у Клермон-Ферані 2011 року) Ізмаель представить на цьогорічному фестивалі.

Фільми до перегляду:

«Собаче серце», 11’ Ізмаель Нава Алєхос, Мексика, 2009
Сільвано — алкоголік, а Тайбеле — молода проститутка. Вони виявляють різні смаки до життя, коли їхні шляхи перетинаються. Але амбіції, пістолет, і шанс зіграють з ними насильницьку комбінацію.

«Тиша», 12’, Ізмаель Нава Алєхос, Мексика, 2011
Маріана та Хайме — двоє молодих людей, які працюють в цирку на початку ХХ століття. Вони друзі дитинства: вона грає на піаніно, а він — акробат. Протягом останніх декількох місяців між ними спалахнули почуття, але нещасний випадок змінить хід їхніх стосунків.